Welke stappen dienen doorlopen te worden wanneer je bezwaar wil aantekenen tegen een niet-ontvankelijkverklaring van het OM?

Ik weet dat er een brief geschreven moet worden, maar wat moet erin staan?
Moet het hele voorval opnieuw beschreven worden?
Welke termijn geldt voor het indienen van het bezwaar?

Toegevoegd na 59 minuten:
Voor alle duidelijkheid, het betreft een niet-ontvankelijkverklaring die een slachtoffer in een strafzaak heeft ontvangen. De reden van de niet-ontvankelijkverklaring is mij niet bekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de reden van niet ontvankelijk verklaren?
Overschrijding van een (eerste) termijn zou kunnen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik helaas niet, het betreft een goede bekende, ik heb de brief (nog) niet gezien.
Maar zij twijfelt of ze in beroep wil gaan, aangezien het een voor haar zeer angsige gebeurtenis is en ze is bang dat alles weer opnieuw opgerakeld wordt.

Antwoorden (2)

Neem relevante data over van je eerste bezwaar in je nieuwe brief; noem daarin ook datum's, bedragen, de persoon wie het betreft en referentie- en evt. aanslag-nummers en voeg een kopie toe van het eerste schrijven.
Zorg dat je je aan de termijn houdt en stuur je schrijven bij voorkeur aangetekend op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DUH! Ik kan prima een brief schrijven, het gaat mij erom wat er exact in moet staan.
Dat men zich aan de termijn moet houden snap ik ook wel, maar wat is de termijn dan??????
probeer eerst eens telefonisch contact op te nemen met het OM, een een aantal gevallen kan er een afspraak worden gemaakt voor een mondelinge toelichting op de genomen beslissing.
Anders een copie van de gekregen brief als bijlage meezenden met je bezwaar en eea duidelijk in je bezwaar motiveren.
Als termijn zsm aanhouden, eventueel contact opnemen met rechtsbijstand/rechtshulp of als je daar eerder contact mee hebt gehad buro slachtofferhulp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De procedure is mij bekend, het enige wat mij niet duidelijk wordt is of het gehele voorval hiermee opnieuw opgerakeld dient te worden. Dit is voor de persoon in kwestie, het slachtoffer, dermate traumatisch dat zij hiervan wil laten afhangen of zij al dan niet bezwaar wil aantekenen.
En daarop kan niemand mij, tot op heden, antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is pijnlijk maar de kans is groot dat je daar niet aan ontkomt. Neem anders eens contact op met een werknemer op de rechtbank waar eea speelt die zich bezig houdt met slachtofferbelangen